Електроімпульс
Технологія проектного навчання у професійній підготовці кваліфікованих робітників електротехнічного профілю -ДПТНЗ «Переяслав-Хмельницький ЦПТО»
Розвиток системи професійної (професійно-технічної) освіти вимагає від педагогічних працівників впровадження у практику освітнього процесу інноваційних технологій. Провідні ідеї та шляхи реалізації означених технологій є важливим завданням реформування і модернізації освіти в Україні. Таким унікальним «полем можливостей», а також ефективним інструментом інноваційних перетворень професійної (професійно-технічної) освіти можуть бути проектні технології . У Переяслав-Хмельницькому НПЦ створено всі умови для упровадження в у освітню діяльність різних типів проектів Зокрема, творчий проект представлений багатьма різноманітними роботами. Наприклад до новорічних свят здобувачі освіти першого курсу групи №11 за професією «електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» підготували святкову фотозону. За кількістю учасників це був груповий проект середньої тривалості, який розпочався у вересні і тривав до грудня 2021 року. В цей самий період здобувачі освіти другого курсу працювали над іншим творчим технічним проектом - «новорічні світильники», де проявили свої ідеї , дизайнерські здібності та професійну майстерність. Здобувачі освіти групи №12 та 13 третього курсу підготували цікавий творчий проект, який тривав з 1 січня по 15 травня 2019 року під назвою «Камін». За період роботи вони використали знання з таких предметів як: фізика, спецтехнологія, матеріалознавство, електротехніка, креслення, математика та виробниче навчання. Виріб був досить об’ємний. В середині каміну була зроблена оригінальна імітація тліючого вугілля . Потрібне мерехтіння було досягнуто за допомогою стартерів та ламп розжарення. Ще однин творчий проект під назвою - «Олень Санти» у 2019 році підготував учень другого курсу Аврамич Олексій. Метою проекту було виготовлення новорічної скульптури оленя для оздоблення приміщення і створення святкового настрою та новорічної імітації. Також у цьому році був виконаний ще один творчо-технічний проект, який отримав назву « смайлик-індикатор». Автор ідеї і виконавець учень групи №19 Костецький Олексій. Метою цього проекту було виготовлення світильника, який би відображав настрій людини. В світильник вмонтовано 4 кнопки різного кольору: червоного, зеленого, синього і жовтого). Всім охочим пропонували перевірити свій настрій. Для цього необхідно було вибрати колір, який сподобався і натиснути кнопку. На табло з’являвся смайлик, який відображав певну емоцію: радість, сум, спокій, енергійність. Наступний тип проекту – дослідницький. У 2021 році наш освітній заклад взяв участь в обласному учнівському проекті «Українська геральдика». Метою даного проекту було створення рубрики «Геральдика України». Переможцем цього проекту стала група № 21 яка виконала герб Харкова із світлодіодним підсвічуванням. На даний час ми працюємо над новим обласним пошуково-історичним проектом «Розвиток автомобільного та сільськогосподарського транспорту. Ракурс – Київщина. Завдання проекту - ознайомитися з історією становлення і розвитку сільськогосподарського машинобудування та автомобільної галузі. В цьому проекті участь беруть всі групи електромонтерів Ще один цікавий вид проектів це практично-орієнтовані проекти, які мають практичну професійну спрямованість. Наш здобувач освіти Коноваленко Юрій став учасником і переможцем ІV Всеукраїнської науково-технічної виставки-конкурсу молодіжних інноваційних проектів « Майбутнє України» у номінації: екологія та ресурсозбереження. Він підготував і захистив проект на тему: використання світлодіодних світильників та сонячних батарей». Окремим видом проектної діяльності є підготовка і проведення майстер-класів у поєднанні з творчою і дослідницькою роботою. Вже стало доброю традицією щороку проводити різні майстер-класи, ділитися своїми надбаннями. Так у цьому році ми підготували і провели STEM-проект світильники в стилі loft. Здобувачі освіти всіх курсів взяли у ньому участь і приємно здивували своїми роботами. З-поміж різноманітних підходів до реалізації проектних технологій в освітньому процесі особливо перспективним видається інформаційно-технологічний. Наші здобувачі освіти взяли участь у такому проекті, який називався «Розвиток стійкого інтересу учнів до майбутньої професії» Цей проект був довгостроковий і складався із різних етапівПершим проектним завданням став конкурс-виставка фото-колажів «Я – творець свого майбутнього». Для створення фото-колажу необхідно було використати не більше 10-ти фотографій, які несуть в собі інформацію та рекламу робітничої професії. На фото обов’язково повинні бути присутні учасники, які входять до команди. Наступним етапом став медійний проект « Я обрав свою професію, тому що..»За умовами цього конкурсу учасники проекту повинні були змонтувати відео – презентацію обраної ними професії за якою навчаються. Відеоматеріал міг містити інформацію відзняту власноруч та відео фрагменти з Інтернет джерел. Кінцевий результат повинен бути не менше 1,5 – 2 хвилин та не більше 3,5 хвилин. Третім етапом проекту стала інтернет-акція «У світі професій», мета якої була реклама професій через Інтернет мережу з метою підвищення інтересу до робітничих професій та для профорієнтаційної роботи закладу. Команда повинна розмістити в мережі Інтернет рекламу про свою професію в довільній формі на Fecebook, Instagram, Youtube або просто в Інтернеті. Заключним підсумковим етапом цього проекту став інтернет-турнір на знання своєї професії. Команди, які дійшли до четвертого етапу прийняли участь в інтелект-турнірі. Якщо у вас виникне бажання переглянути ці відео ви зможете їх знайти за посиланням… В освітньому процесі навчально-практичного центру, поряд з іншими видами проектів, гідне місце займають ігрові проекти, адже вони найбільш доступні та ефективні. Вони представлені такими формами як: брейн-ринг, гра «Найрозумніший», конкурс «Ліга професіоналів», квести професійної спрямованості, та інші. Отже проекти можуть сильно відрізнятися по сфері додатка, складом предметної області, масштабом, тривалості, складу зацікавлених осіб і груп, ступенем складності тощо. Знання цих відмінностей дозволяє звернути увагу на особливості кожної з груп проектів і використовувати найбільш підходящі для кожної з них інструменти і методи управління. Таким чином, робота над проектом - це практика особистісно зорієнтованого навчання для конкретного здобувача освіти, де враховується його вільний вибір та особисті інтереси.